Narzędzia, które ułatwiają życie każdego Content Marketera. Część 1
Autor: Karolina Piguła, Junior Account Assistant
Czas na przeczytanie: 4 minuty
W Contentive wychodzimy z założenia, że życie należy sobie ułatwiać, albo używając marketingowego żargonu - optymalizować! W każdej branży wykorzystywane są różne narzędzia do efektywniejszej pracy. Nie inaczej jest w content marketingu, dlatego zapraszamy na nasz subiektywny przegląd najlepszych narzędzi, które usprawnią Twoją codzienną pracę.
- Zacznij od… uporządkowania swojej pracy!
Potraktuj swoją internetową przestrzeń jak wirtualne biurko – dużo lepiej zbiera się myśli i planuje prace w miejscu, w którym panuje porządek i harmonia. W tym pomogą Ci między innymi:
- Trello – to darmowe narzędzie do zarządzania projektami i koordynacji pracy. Dodawane zadnia mają postać przypinanych do tablic karteczek, na których można oznaczyć osoby odpowiedzialne za wykonanie zadania, rozpisać poszczególne taski i wyznaczyć deadline. Za pomocą metody drag&drop przenosisz poszczególne zadania między zakładkami ‘do zrobienia’ czy ‘w trakcie realizacji’ i śledzisz postęp swoich prac. Zaletą Trello jest jego prostota i intuicyjność, która ułatwia zarządzanie czasem i zespołem (nawet jeśli jest dwuosobowy!)
- Monday – podobne narzędzie do Trello, z którego korzystają takie duże brandy jak Adidas czy Uber. Dużym plusem jest możliwość komunikacji wewnątrz projektowej. Aplikacja posiada własny komunikator, więc nie ma potrzeby przeklikiwania się między boardem projektowym a chatem – wszystko skondensowane jest w jednym miejscu żeby jak najlepiej zoptymalizować pracę zespołu.
- Zaczerpnij inspiracji
Dobre pomysły czasem same przychodzą do głowy, ale co w sytuacji kiedy potrzebujemy stworzyć wartościowy content, a jedyne co przychodzi na myśl to… pustka?
- AnswearThePublic – to istna kopalnia słów i fraz kluczowych. Dzięki tej stronie możemy sprawdzić czego ludzie szukają w internecie i jakie zapytania wpisują w przeglądarkę. To pozwala na stworzenie treści dopasowanych pod potrzeby klienta! Skoro znasz już pytanie odbiorcy to nie pozostaje Ci nic innego, jak tylko szczegółowo na nie odpowiedzieć.
- ContentGems – miejsce, w którym po wpisaniu frazy kluczowej otrzymamy wysyp artykułów na interesujący nas temat z wielu różnych źródeł. Korzystanie ze strony wymaga założenia konta, ale to akurat źródło wartościowej wiedzy, ponieważ cyklicznie na podany adres e-mail będziemy otrzymywać informacje o nowo powstałych źródłach dotyczących wpisanej przez nas frazy.
- Google Trends – bardzo proste i darmowe narzędzie Google umożliwiające śledzenie aktualnych trendów. Posiada opcje filtrowania wyników pod kątem regionu, czasu, kategorii i rodzaju przeglądarki. Dodatkowo umożliwia porównanie paru fraz kluczowych w celu sprawdzenia, która z nich jest najbardziej popularna (dobrze sprawdza się na przykład przy porównywaniu marek w celu sprawdzenia ich rozpoznawalności).
- Puść wodze fantazji i zacznij tworzyć!
- Google Docs – kolejne darmowe narzędzie Google, w którym stworzysz wpis na bloga, notkę prasową i każdą inną formę contentu. Posiada wbudowany słownik, który podkreśla błędy i literówki oraz opcję dodawania komentarzy, która jest przydatna jeśli tekst wysyłamy do sprawdzenia. Co najważniejsze nad jednym projektem jednocześnie może pracować wiele osób! Nie ma też zagrożenia, że nasza praca zginie w przypadku np. awarii komputera. Wszystkie zmiany automatycznie są zapisywane w chmurze i możliwe do odzyskania w każdym momencie.
- Language Tool – to ratunek dla osób, których zmorą są przecinki! Całkiem sprawnie działa w wersji podstawowej, sprawdza błędy gramatyczne i interpunkcyjne, pokazując przy tym słownikowe uzasadnienie pisowni. Ważne - można zainstalować jako wtyczkę do przeglądarki Chrome.
Większość z wyżej wymienionych narzędzi jest bezpłatna lub oferuje darmowy okres próbny. W ten sposób, bez wydawania majątku na subskrypcje łatwo można sprawdzić, czy są dla nas odpowiednie i ułatwiają codzienną pracę. Internet oferuje szereg różnych rozwiązań dopasowanych do marketingowych potrzeb. Jeśli wy znacie jakieś ciekawe narzędzia – dajcie znać w komentarzu! Chętnie je przetestujemy. Tymczasem wyczekujcie kolejnego wpisu, bo narzędzi jest tyle, że jeszcze nie zdołaliśmy wyczerpać tego tematu.