Wartościowe treści w email - marketingu - content wkracza na newsletterowe salony
Autor: Karolina Piguła, Junior Account Assistant
Czas na przeczytanie: 3 minuty
W Polsce ze skrzynek mailowych korzysta prawie 70% populacji. E-mail bez wątpienia jest naszym głównym identyfikatorem w sieci. Wykorzystujemy go do potwierdzenia swojej tożsamości online, logujemy się nim do mediów społecznościowych, Netflixa, a nawet płacimy rachunki za prąd czy telefon. E-mail jest naszym wirtualnym adresem. Drzemie w nim też spory potencjał marketingowy, często pomijany przy tworzeniu strategii komunikacyjnej firm. Dlaczego warto go wykorzystać w swoich działaniach?
1. Dostępność
Założenie adresu e-mail zajmuje kilka chwil i jest powszechnie dostępne na wielu portalach. Co ważne – jest też darmowe. Żeby zacząć korzystać ze skrzynki wystarczy dostęp do internetu i uzupełnienie swoich podstawowych danych. Wymóg posiadania adresu e-mail przy logowaniu do social mediów, banków, a nawet instytucji państwowych sprawia, że każdy, kto korzysta z internetu prędzej czy później będzie musiał założyć własną skrzynkę pocztową.
Mając to na uwadze warto na swojej stronie wprowadzić opcję zapisu do newslettera oferując przy tym dedykowane zniżki lub wcześniejszy dostęp do premierowych produktów. Dzięki temu mamy możliwość zebrania pokaźnej bazy, do której można kierować kolejne, personalizowane komunikaty reklamowe i realizować założone strategie.
2. Personalizacja
E-mail marketing jest świetnym narzędziem budującym bliskie relacje z klientami. Dysponując adresem internetowym swojego klienta (lub potencjalnego klienta) jesteś w stanie tworzyć treści dopasowane do potrzeb. Wystarczy prosty zabieg użycia imienia adresata w tytule wiadomości, żeby zdobyć uwagę czytelnika, który na pewno poświęci takiemu mailowi więcej uwagi niż innym komunikatom reklamowym. Według badań SiegeMedia - personalizacja w temacie wiadomości może zwiększyć open rate o 27%! Dodatkowo szczegółowa analiza ścieżki zakupowej klienta daje możliwość stworzenia treści uszytej pod jego potrzeby, odpowiedniego dopasowania produktu lub usługi i zachęcenia do poznania szczegółów oferty.
3. Brak AdBlocka
W odróżnieniu od wszechobecnych banerów zasłaniających treści na stronach, e-mail marketing jest poprzedzony zgodą użytkownika na komunikację. Dzięki temu trafiamy do świadomej osoby, która chce podjąć interakcję z marką i jest na górnym etapie lejka sprzedażowego. Naszym zadaniem jest zbudowanie świadomości wokół brandu i kierowanie użytkownika drogą w dół lejka. To, w jaki sposób poprowadzimy ów dialog będzie warunkowało przyszłe konwersje. Dlatego ważna jest analiza zachowań, poznanie potrzeb użytkowników i odpowiednia komunikacja.
Warto dodać, że na skrzynkach odbiorczych nie spotkamy się z problemem AdBlocka. Jedyną przeszkodą może być tutaj folder SPAM, ale jeśli nasze wiadomości będą wysyłane w odpowiednich odstępach czasu i przy użyciu odpowiednich narzędzi do e-mail marketingu, to bez obaw nasza wiadomość trafi do głównych folderów.
4. Wartościowa treść
Ludzie lubią wiedzieć, interesują się niuansami i na pewno chętniej udostępnią swój adres e-mail w zamian za wartościowe treści. Dlatego e-mail content marketing nie może być tylko suchą grafiką promocyjną. Aby zbudować odpowiednią relację z klientem, potrzebna jest ciągłość komunikacji i wartość dodana treści, którą chcemy przekazać. Jeśli na przykład Twoja firma zajmuje się sprzedażą kosmetyków, możesz przygotować e-booka dotyczącego składu produktów albo cykl maili poradnikowych, jak dbać o dany typ cery. Oczywiście, takich treści w sieci jest sporo, ale e-mail content polega na budowaniu relacji “tu i teraz”. W ten sposób stworzysz więź ze swoim odbiorcą, będziesz dla niego wiarygodnym źródłem informacji, a także ekspertem w swojej dziedzinie.
Przekaz podprogowy tych działań to: ,,zaufałeś mi, udostępniając swój adres mailowy – w zamian otrzymujesz ode mnie dużo przydatnej wiedzy i wartościowe treści”.
We wszechobecnym szumie reklamowym odpowiednio dopasowane i przemyślane treści mają największą szansę dotarcia do użytkownika, a e-mail content marketing ma potencjał do tego, żeby adresata wiadomości przekuć w lojalnego klienta i ambasadora marki. Dlatego zdecydowanie warto inwestować w dobre treści – my wiemy jak je tworzyć! Mamy najnowszą technologię stworzoną pod e-mail marketing i nieskończone pokłady kreatywnych pomysłów. Napisz do nas po więcej szczegółów!