Twój content w duchu Zero Waste
Autor: Karolina Piguła, Junior Account Assistant
Czas na przeczytanie: 5 minut
Każdy chce być eko! Świat rezygnuje z samochodów na rzecz rowerów, ludzie ograniczają jedzenie mięsa, segregują śmieci i są bardziej świadomymi konsumentami. Społeczeństwo edukuje się w kierunku ekologii, bo jest to temat ważny i powszechny. Ale czy bycie eko dotyczy tylko świata „w realu”? Czy treści w internecie mogą być bardziej „zielone”?
Duplicate content - jak zalewa wirtualną rzeczywistość.
Prawdopodobnie każdy z nas spotkał się z sytuacją, w której po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę Google pojawia się wysyp kilkunastu, czy kilkudziesięciu artykułów, a każdy w bardzo podobnym stylu i praktycznie w tej samej tematyce. Po przebiciu się przez gąszcz reklam, wreszcie udaje się wejść w zachęcającą tytułem stronę i…? No właśnie, po szybkim przeskanowaniu treści już wiadomo, że brak tam konkretnej odpowiedzi na zadane pytanie. Dzieje się tak, ponieważ statystycznie w ciągu minuty powstaje ponad 200 mln różnych treści, z których zaledwie niewielki procent przyciągnie uwagę odbiorcy na dłużej i da odpowiedź na zadane pytanie. Czy w takim razie generowanie nowych treści jest dobrym rozwiązaniem? Jak nie zapętlić się w gąszczu nowości? Z pomocą przychodzi nasz Eco content.
Pomyśl o recyklingu!
Warto pomyśleć o contencie jak o garderobie. Co jakiś czas należy ją przejrzeć i sprawdzić, czy nadal jest modna, czy jej rozmiar jest dalej odpowiedni. Zestawienie ulubionej pary jeansów znalezionej gdzieś w kącie szafy z nową marynarką nadaje stylizacji całkiem nowego wymiaru.
Recykling treści działa podobnie. Zamiast tworzyć kolejny artykuł o tym samym, sprawdź czy w archiwum Twojej strony nie leży jakiś, który był tym ulubionym, dobrze konwertującym i chętnie czytanym. Wprowadź go ponownie do obiegu z drobną modyfikacją.
Pomocnym narzędziem w analizie dotychczasowych działań będzie Google Analytics. Podpowie, jakie tematy klikały się najchętniej, które treści przyciągały uwagę czytelnika na dłużej. Poza tym, każdy kanał social media ma swoje własne narzędzia do analizy danych, z których można wyciągnąć wartościowe wnioski.
Poniżej znajdziesz parę wskazówek, jak odświeżyć swoją contentową garderobę:
- Pogrupuj swoje opublikowane treści na:
- Najpopularniejsze, które generowały ruch na stronie, przyciągały uwagę odbiorców, dobrze konwertowały i nadal będą świetnie sprawdzały się w swojej roli.
- Znajdź evergreen content, treści „wiecznie zielone”, czyli takie, które nie tracą na aktualności i zawsze są w modzie - FAQ, poradniki albo case studies.
- Treści, które uzyskały słabszy wynik, ale mają spory potencjał i warto, aby odbiorca odkrył je na nowo i docenił ich wartość.
2. Dobierz nowy format:
- Wpis na bloga podziel na sekcje i przedstaw jako cykl infografik, który świetnie pasuje na przykład na social media.
- Poradnik dotyczący produktu zamień w wideorecenzje i wrzuć na swój kanał na YT lub na IGTV.
- Cykl wpisów dotyczący jednego tematu zbierz i opakuj w formę e-booka, który nie dość, że będzie prezentem dla Twoich odbiorców, to jeszcze pozwoli zebrać Ci leady i prowadzić dalszą komunikację.
- Wykorzystaj FAQ i stwórz wideo poradnik, jak poruszać się po danym obszarze projektu lub witryny.
- Monitoruj na bieżąco statystyki
Analiza danych to klucz do sukcesu. Sprawdzaj wyniki, optymalizuj działania, testuj nowe formaty i śledź trendy. Tym sposobem Twój content nie straci na wartości, zawsze będzie aktualny, a Twoi odbiorcy chętnie do Ciebie wrócą. - Wykorzystaj treści organiczne
Dobrym rozwiązaniem jest również skorzystanie z artykułów, które są już dostępne w sieci, napisane przez redaktorów znanych i poczytnych serwisów. Zaletą ich jest wypracowana pozycja w wynikach wyszukiwania oraz popularność tematyki produktowej. Do gotowej treści wystarczy dodać własny branding, krótką notkę nawiązującą do swoich produktów lub usług. Tym sposobem możesz zminimalizować zaangażowanie w tworzenie artykułu i zyskać dużą ilość odbiorców dzięki popularności danego serwisu. Tworząc dobrą kreację graficzną, nawiązującą do tematyki artykułu, marka wywołuje pozytywne skojarzenia odbiorcy, który chętniej wykona konwersję. Jeśli nie wiesz, w jaki sposób wykorzystać eco content nie martw się. Współpracujemy z największymi wydawcami w Polsce, z którymi realizujemy działania w dobie Zero Waste.
Bycie eko po prostu się opłaca! Odświeżając istniejące już treści, oszczędzasz nie tylko środki, które trzeba przeznaczyć na wyprodukowanie nowych materiałów, ale przede wszystkim swój czas! Postaw na eco content z Contentive. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami, a my doradzimy Ci w zakresie wyboru odpowiedniej formy, znajdziemy pasujące serwisy i wypromujemy Twoją markę w sieci.