EASY-BITE CONTENT nie gryzie
Autor: Karolina Bromboszcz, Publisher Manager
Czas na przeczytanie: 6 minut
Content marketing kojarzy się z ogromnymi nakładami pracy wielu ludzi, wymyślaniem długich, skomplikowanych, ale dzięki temu przyciągających treści w formie artykułów, e-booków jak i video, a także bardzo dużymi budżetami, które takie projekty pożerają. Przez taką opinię mniejsze firmy i klienci często boją się inwestować w content marketing i rezygnują z możliwości dotarcia do nowych odbiorców. A content to tak naprawdę nieograniczona ilość możliwości, które wcale nie zjedzą całego planu budżetowego!
W Contentive o tym wiemy, dlatego stworzyliśmy rozwiązanie idealne dla każdego, kto chce spróbować postawić pierwsze kroki w tym świecie i sprawdzić, czy content marketing jest dla niego. Mowa tutaj o produkcie EASY-BITE CONTENT.
Geneza powstania, czyli odpowiedź na pytanie – dlaczego warto?
Easy-Bite Content powstał jako rozszerzenie idei kampanii natywnej łącząc branding z efektywnością. Jest to odpowiedź na oczekiwania współczesnych czytelników, gdy większość z nas konsumuje treści…szybko. Forma reklamy musi więc dopasować się do specyfiki nowych realiów, krótkiego czasu interakcji użytkownika. Tutaj liczy się prosty i przyciągający uwagę przekaz, który dostarczy wszystkie potrzebne informacje, dodatkowo edukując i uświadamiając odbiorcę.
Warto wspomnieć, że krótkie formy natywne mają tę zaletę, że czytelnik w czasie zapoznawania się z nimi będzie miał szansę przeczytać je do końca! Nie opuści znudzony strony w 1/3 długości tekstu. Angażujące i łatwo konsumowane treści są bardzo istotne. Kiedy przyjrzymy się, jaki jest średni dwell time, czyli interakcja użytkownika z reklamą to wyniki zaskoczą każdego. Średni czas interakcji na przykład z reklamą display to 2,3 sekundy, z reklamą natywną „aż” 7,4 sekundy. Średni czas, jaki spędzamy na artykule wynosi ponad 30 sekund, a dobry artykuł przyciąga uwagę liczoną już w minutach.
Czym dokładnie jest Easy-Bite Content?
Easy-Bite Content najprościej mówiąc to synergia reklamy natywnej z krótkimi formami natywnymi w zwięzłej i łatwej do przyswojenia postaci. Mogą to być m.in:
- teksty składające się z 2-3 tys. znaków
- video do 100 sek.
- animacje
- videoinfografiki
Wszystkie materiały wchodzące w skład Easy-bite content, zarówno wizualne jak i tekstowe, przygotowywane są pod określne wcześniej KPI i grupę docelową. Mają one na celu budować pozytywne skojarzenia z marką, posiłkując się przy tym serwisami tematycznymi, czytanymi przez potencjalnych klientów. Treści w formie video, prezentowane na dopasowanych wizualnie i kontekstowo domenach są również alternatywną dla takich serwisów jak np. YouTube czy TikTok. Dlatego w swoich działaniach marketingowych nie musimy ograniczać się tylko platform, czy reklam display.
Produkt idealny dla…
Easy-bite content bardzo dobrze sprawdzi się u każdego nowego klienta, który nigdy wcześniej nie miał do czynienia z reklamą wykorzystującą content marketing. Testując nowe rozwiązania rzadko kto może pozwolić sobie na przeznaczenie na ten cel dużego budżetu. Nasz produkt gwarantuje osiągnięcie założonych celów, bez konieczności inwestowania dużych nakładów pieniężnych. Ważne jest to zwłaszcza na początku prowadzenia działań reklamowych.
Easy-bite również sprawdzi się doskonale dla klientów, którzy do tej pory próbowali tylko kampanii display, programmatic i chcieliby dotrzeć do nowych klientów. Łącząc w jednym produkcie reklamę natywną i contentową udaje nam się dotrzeć do szerszego grona zainteresowanych użytkowników, a dzięki krótkiej i ciekawej treści, przykuć ich uwagę, a także zachęcić do działania.
W każdej kampanii, która ma na celu w szybki sposób zbudować świadomość marki, poinformować o niej potencjalnych klientów, a na dodatek dokonać tego w miły dla oka przyjazny sposób Easy-bite Content sprawdzi się bardzo dobrze!
Jeśli chcesz spróbować tego rozwiązania w swojej kampanii lub dla swoich produktów napisz do nas lub zadzwoń! Chętnie porozmawiamy o Twoich potrzebach i oczekiwaniach.