Content intelligence to przyszłość content marketingu ?
Autor: Karolina Bromboszcz, Content Executive & Publisher Support
Czas na przeczytanie: 6 minut
Content Intelligence to obecnie jeden z najgorętszych tematów w obszarze content marketingu, poruszany na wielu zagranicznych konferencjach i webinarach. W Polsce mówi się o tym mniej, ponieważ do tej pory niewiele zaawansowanych narzędzi pozwalało maszynowo generować całe artykuły i posty na social media w naszym języku. Aktualnie temat sztucznej inteligencji zaczyna coraz częściej pojawiać się na ustach polskich marketerów. Możemy usłyszeć argumenty i opinie zarówno w pozytywnym wydźwięku, jak i te z nutą strachu, spowodowanego obawami, jakie skutki AI (Artificial Intelligence) może nieść za sobą.
Powstaje pytanie: czy powinniśmy się bać nowej technologii, czy też wręcz przeciwnie - cieszyć się z rozwiązań, jakie dostarcza?
Czym jest Content Intelligence?
Content intelligence to nowy sposób tworzenia treści. W skrócie jest to połączenie content marketingu i sztucznej inteligencji. Celem content intelligence jest szybkie komputerowe generowanie różnego rodzaju materiałów tekstowych, wykorzystywanych później na blogach, w mediach społecznościowych, czy też w e-bookach, które pomagają ludziom znaleźć to, czego szukają lub wpłynąć na zwiększenie konwersji.
Content intelligence łączy kilka istniejących technologii, które stosuje w content marketingu.
Należą do nich:
- Uczenie maszynowe (machine learning) – proces, w którym maszyny są w stanie samodzielnie dowiedzieć się, jak rozwiązać dany problem, analizując wcześniejsze zbiory danych, aby następnie rozwiązać go bez udziału człowieka.
- Przetwarzanie języka naturalnego – (z ang.:) Natural language generation (NLG) – to umiejętność nadana sztucznej inteligencji, pozwalająca tworzyć logiczny i spójny tekst, przyjazny dla człowieka na podstawie zbioru danych.
- Big data - polega na obliczeniowej analizie bardzo dużych zbiorów danych w celu wykrycia wzorców, trendów i skojarzeń, zwłaszcza tych związanych z ludzkim zachowaniem i interakcjami.
- Sztuczna inteligencja (AI) – z racji na szybkie tempo zmian technologicznych definicja AI stale ewoluuje. Ogólnie przyjmuje się, że sztuczna inteligencja odnosi się do symulacji ludzkiej inteligencji w maszynach, które są zaprogramowane tak, aby myśleć jak ludzie i naśladować ich działania. Termin ten może być również stosowany do każdej maszyny, która wykazuje cechy związane z ludzkim umysłem, takie jak uczenie się i rozwiązywanie problemów.
Algorytmy to podstawa, czyli czym jest GPT-3
GPT-3 to nowa forma pisania treści przez asystenta AI, który może generować artykuły na dowolny temat. Mówiąc dokładniej GPT-3 to algorytm uczenia maszynowego, który potrafi generować tekst na podstawie danych wyjściowych otrzymanych od ludzi piszących. Uczy się od nich, ponieważ dostarczają mu oni coraz więcej danych do przetworzenia. Im więcej danych otrzymuje, tym lepiej radzi sobie z generowaniem tekstu w różnych stylach, tonach i formatach.
Aktualnie GTP-3 bazuje na 175 mld parametrów, co przekłada się na ogromne ilości danych. Nie jest to jednak jeszcze wersja idealna. Już w 2023 roku fachowcy z branży AI zapowiadają wejście na rynek nowej generacji, czyli GPT-4. Będzie to ogromny skok technologiczny, ponieważ nowa wersja ma mieć 500 razy większą bazę parametrów. Pozwali to na generowanie większej ilości testów, które będą tworzone naturalniejszym, ludzkim językiem.
Popularne narzędzia Content Intelligence:
- RYTR.ME
Źródło: https://rytr.me/
Rytr.me to platforma AI, która oparta jest na technologii GTP-3. Potrafi tworzyć proste treści content marketingowe dla firm i osób prywatnych. Obsługuje 34 języki, w tym polski, pozwala także na wybór tonu, w jakim będzie tworzony tekst (np. formalny, zabawny, pasjonujący, doceniający, współczujący). Poza tym można wybrać również przeznaczenie użycia treści (np.: artykuły, opisy produktów, treści maili):
Źródło: https://rytr.me/use-cases
Rytr.me oferuje 3 rodzaje pakietów:
- Darmowy - z ograniczeniem do 5 000 znaków na miesiąc
- Oszczędnościowy - z ograniczeniem do 50 000 znaków na miesiąc
- Nielimitowany - z nieograniczoną liczbą znaków oraz dedykowanym supportem
- WRITESONIC
Źródło: https://writesonic.com/
WriteSonic to oprogramowanie do pisania treści, które wykorzystując sztuczną inteligencję, może pomóc wygenerować tekst na stronę internetową lub post w mediach społecznościowych. Samo korzystanie z tego narzędzia jest bardzo proste, wystarczy podać Writesonic kilka słów kluczowych, krótki opis produktu lub kilka fraz, a program zwróci wygenerowane komputerowo i dopasowane do słów kluczowych wyniki. Writesonic może tworzyć strony docelowe, opisy produktów, szczegółowe reklamy, a nawet całe artykuły lub wpisy na blogach. Zapewnia wysoką dokładność i wysokie wyniki czytelności.
WriteSonic oferuje 4 różne pakiety działań:
od $15 do $195 oraz dodatkowo jest jeszcze pakiet Premium, który wyceniany jest w zależności od ilości treści, jaką chcemy tworzyć (od $45 do $1999).
Czy mamy się czego obawiać?
Wejście AI na rynek content marketingu może w niektórych budzić niepokój, ale tak naprawdę nie ma czego się bać. To wręcz szansa dla wielu osób na zwiększenie tempa swojej pracy, przez jej zautomatyzowanie, a co za tym idzie, zwiększenie przychodu.
Grupa, która może czuć się najbardziej zagrożona w związku z wejściem sztucznej inteligencji w obszar content marketingu to copywriterzy. Jednak i oni znajdą wiele zalet i możliwości, jakie AI ze sobą niesie. Wiele osób zajmujących się zawodowo pisaniem, doświadcza braku weny. Sztuczna technologa nie ma takich problemów, więc może się przydać do przeskoczenia tego trudniejszego okresu i popchnięcia działań - tworzenia treści, które natchną do dalszej pracy.
Artykuły i inne materiały generowane komputerowo są jeszcze niestety nieidealne, więc tu również przyda się wsparcie doświadczonego copywrittera, do sprawdzenia stworzonej przez program treści. Taki nadzór jeszcze przez kilka najbliższych lat na pewno będzie potrzebny.
Jedną z największych zalet, przemawiająca za wykorzystaniem Content Intelligence jest perspektywa pozwalająca zaoszczędzić czas i pieniądze. Właśnie to popycha ludzi do doskonalenia narzędzi generujących automatycznie treści, które później możemy wykorzystać w content marketingu na wiele sposobów. Narzędzia, którymi aktualnie dysponujemy są już bardzo zaawansowane i rozbudowane, ale nie zastąpią one człowieka. Mają na celu ułatwić nam pracę, a nie nam ją zabrać i o tym trzeba pamiętać.
W Contentive wiemy, jak duża moc drzemie w dobrze stworzonej treści i jaki wpływ może mieć ona na użytkowników. Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem ciekawego artykułu, e-booka lub wpisu na bloga napisz do nas, a na pewno razem stworzymy materiał, który zachwyci twoich odbiorców.