6 sprawdzonych sposobów, gdy zabraknie pomysłów na content
Autor: Karolina Bromboszcz, Publisher Manager
Czas na przeczytanie: 5 minut
Kryzys twórczy może przytrafić się każdemu. Niektórzy radzą sobie z nim pijąc zieloną herbatę, inni wychodzą na świeże powietrze, aby na chwilę się wyciszyć i zebrać myśli. Aktualna sytuacja związania z COVID-19 i pracą zdalną również ma wpływ na twórcze generowanie pomysłów, szczególnie dla osób, które lubią pracować w grupach. Pracowników i pracodawców przytłacza przesyt informacji, które napływają ze wszystkich stron, występuje przebodźcowanie oraz trudności w płynnej komunikacji, które wynikają często z rozmów na zbyt wielu kanałach naraz (Google Chat, Zoom, Discord, Slack czy Teams). Są jednak sposoby, aby przełamać ten stan i sprawnie stworzyć nowy pomysł na content. Przygotowaliśmy listę gotowych i sprawdzonych rozwiązań, które wielu content markerów stosuje na co dzień.
1. Zapisuj wszystko, co wpadnie ci do głowy
Telefon komórkowy stał się dziś przedłużeniem ręki, szczególnie dla osób obracających się w digitalowym świecie. Co istotne, każdy smartphone jest wyposażony w notatnik – pamiętaj o tym i wykorzystuj to! Pomysł na nowe treści lub reklamy może wpaść do głowy w każdej chwili, a inspiracja może nadejść z wielu stron. Warto zapisywać wszystkie pomysły, jakie się pojawią, nawet te o 3:00 w nocy. Kto wie, może akurat będą strzałem w 10!
2. Zerknij do konkurencji
Nie chodzi oczywiście o wykorzystywanie całych akapitów czy też plagiat, a o inspirowanie się. Każdy temat poruszony przez firmę z tej samej branży można rozwinąć, ująć w inny sposób lub stworzyć zupełnie coś innego. Daje to dużą przewagę konkurencyjną, ponieważ unikasz błędów, które mogła popełnić już druga strona. Jeśli przeglądasz serwisy branżowe, warto również sprawdzić sekcję komentarzy i stamtąd wyciągnąć odpowiednie wnioski. Czasem najlepszymi pomysłami sypią osoby postronne, czytelnicy i konsumenci. Zobacz również, czy Twoja konkurencja ma podstronę z FAQ. Wszystkie te pytania mogą być pomysłami na tematy, o których możesz pisać.
3. Skorzystaj z prostych, darmowych narzędzi
Pracując w internecie nie wolno zapominać o narzędziach, ułatwiających generowanie pomysłów, a z niektórymi z nich ma się przecież do czynienia na co dzień. Mowa tutaj oczywiście o wyszukiwarkach Google i YouTube. Wpisując w pole wyszukiwania proste zwroty np.: „content marketing” pojawiają się podpowiedzi, które są jednocześnie najczęściej zadawanymi pytaniami przez użytkowników i mogą być inspiracją do stworzenia ciekawego artykułu lub kolejnej kampanii. Poza wyszukiwarkami warto również zapoznać się z innymi narzędziami, których może nie znałeś do tej pory, jak: Ubersuggest, Google Trends, Answer the Public czy BuzzSumo.
4. Spytaj się Twoich odbiorców
Jeśli prowadzisz kanał w social mediach użyj go, jako źródła na Twój content. Można to zrobić na wiele sposobów, takich jak zadanie prostego pytania w poście, zachęcenie do rozmowy w czasie webinaru czy też informacja na stronie zachęcająca do kontaktu w prywatnej wiadomości i podzielania się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami. Poza bezpośrednimi rozmowami z ludźmi, warto również poczytać komentarze oraz prześledzić reakcje na starsze posty, aby stwierdzić, jakie działania przynosiły najlepsze rezultaty i czy można coś jeszcze w danym temacie stworzyć.
5. Sprawdź kalendarz
Szukając inspiracji wystarczy czasem wyjrzeć za okno lub spojrzeć na ścianę. Dlaczego? W planowaniu contentu z pomocą przychodzą pory roku i kalendarz. Niemal codziennie obchodzi się jakiś szczególny dzień i każda firma jest w stanie znaleźć coś dla siebie i wykorzystać w komunikacji. Przykładów można przytaczać wiele, od Bożego Narodzenia i wspólnego składania sobie życzeń, po Światowy Dzień Makaronu, który jest idealną okazją dla włoskich restauracji do stworzenia przyjemnego w odbiorze contentu. Czasem odpowiednie wykorzystanie momentu (Real Time Marketing) i prostego komunikatu potrafi przynieść dużo lepsze efekty, niż niejedna długoterminowa kampania marketingowa. Aby dopasować się do aktualnego sezonu, warto skorzystać także z narzędzia Google Trends, dzięki niemu można przewidzieć, co będzie niedługo na topie i jakie słowa kluczowe wpasowują się w panujące trendy.
6. Zleć outsourcing działań
Pomysłem na szóstkę w przypadku kreatywnego wypalenia może być zrzucenie części obowiązków na innych - czyli outsourcing działań content marketingowych. Osoby, które pierwszy raz mają do czynienia z Twoim produktem lub stroną mogą mieć na to zupełnie inne, świeższe spojrzenie, co zaowocuje w nieszablonowe rozwiązania, które przyciągną odbiorców. A komu zlecać? Zawsze można popytać wśród znajomych z branży czy pomogą lub znają kogoś, kto zajmuje się tworzeniem contentu. Można również podejść do sprawy profesjonalnie i skontaktować się z doświadczoną agencją, która kreatywne pomysły zjada na śniadanie i przygotuje dla Ciebie ofertę. A jeśli oczekujesz czegoś więcej, skontaktuj się z nami. Stworzymy, opublikujemy i skutecznie wypromujemy działania, pozyskując dla Ciebie nowych klientów. Dajemy zawsze gwarancję, że dotrzemy do określonej liczby odbiorców, nieszablonowe podejście oraz produkty zgodne z obowiązującymi trendami. Napisz do nas: team@contentive.pl.